آموزش لاین در مکس بخش سوم

بخش سوم- مدلسازی نمای معماری با طرح فنس بااستفاده ازفرمان لاین(قسمت اول)

ابتدا در نمای front یک لاین به صورت عمودی با دو کلیک ترسیم میکنیم، دستور Move رافعال کرده و برای اینکه لاین در وسط دستگاه مختصات قرار بگیرد روی Untitled-2 در جلوی محور X راست کلیک میکنیم  تا عدد آنها صفر شود،

لاین

 

به پنل Modify رفته و قسمت vertex را فعال کرده و vertex ابتدایی را انتخاب و این بار عدد محور Z را صفر میکنیم سپس segment را از پنل Celection فعال و تنها segment موجود را انتخاب و به تعدادی که میخواهیم لاین تقسیم شود در قسمتDivide عدد مورد نظر را وارد میکنیم ، (بطور مثال عدد ۱۹) و روی گزینه ی Divide کلیک میکنیم بدین ترتیب خط به ۱۹ قسمت مساوی تقسیم میشود.

لاین

نکته: توجه داشته باشیم که هر دو vertex باید روی حالت corner باشد زیرا در این حالت است که طول دو اهرم برابر میباشد و چون آهنگ تقسیمات Divide تابع اهرم ها هستند تقسیمات به صورت مساوی صورت میگیرد، در غیر اینصورت اندازه ها به صورت نامساوی تقسیم میشوند.

مجددا قسمت vertex را فعال دکمه ی CtrlوA را گرفته تا تمامی vertexها به حالت انتخاب در آیند، سپس راست کلیک کرده و روی گزینه smooth کلیک میکنیم تا همه ی نقاط در این حالت قرار گیرند سپس یکی در میان vertex ها را انتخاب کرده، دستور Move را فعال و Gizmo را روی محور X حرکت میدهیم.

لاین

حال در سربرگ Rendering دو گزینه یEnable in Renderer  و Enable in viewport  را فعال کرده تا لاین حجم دار شود و حالت Rectangular را انتخاب تا سطح مقطع چهارگوش پیدا کند، عدد قسمت Length(طول) را ۱.۸ و عدد Width (عرض)را۳.۵ قرار میدهیم.با کم و زیاد کردن عدد قسمت Angleشکل میچرخد، و عدد قسمت Aspect نسبت طول و عرض است که اگر قفل جلوی آنرا فعال کنیم عدد نسبت طول و عرض تثبیت شده و هر عدد دیگری برای طول یا عرض وارد کنیم طبق این نسبت عدد دیگری نیز تغییر میکند.

لاین

 

به نمای  front رفته روی line کلیک میکنیم تا غیر فعال شود. سپس به قسمت Hierarchy  رفته روی حالت Pivot و گزینه ی Affect Pivot only را انتخاب کرده و روی گزینه ی Center to object کلیک میکنیم تا Pivot لاین در مرکز شکل قرار گیرد.

لاین

به پنل Modify رفته و در سربرگ بالای صفحه Mirror را فعال میکنیم و در پنجره باز شده محور X را انتخاب و در حالت Copy قرار میدهیم تا از شکل یک کپی بدست آید.

لاین

سپس دستور Move را فعال کرده و آنرا جابجا میکنیم تا دو شکل به صورت قرینه در کنار هم قرار گیرند.

لاین

یکی از اشکال را انتخاب راست کلیک کرده و در پنجره باز شده روی  گزینه ی Attach کلیک کرده و سپس روی شکل دیگر کلیک میکنیم تا دو شکل بهم متصل شوند، مجددا زاویه Pivot را در مرکز شکل قرار میدهیم.

ادامه مطلب در بخش دوم برای شما عزیزان ارائه می گردد. 

این مطلب از مباحث آموزش مدلسازی با نرم افزار ۳D Max به تدریس مهندس قدیری بر گرفته شده است . جهت شرکت  در دوره های آموزشی با تلفن 95011815 -031 تماس حاصل فرمایید .

تدوین و گردآوری : خانم مهندس رفسنجانی

 

 

2 دیدگاه در“آموزش لاین در مکس بخش سوم

  • ۱۳۹۵-۰۵-۲۸ در۱۰:۰۲ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    سلام.اگر این آموزشها رو بصورت فایل پی دی اف قرار بدین داخل کانال خیلی بهتره.چون میشه سیو کرد و همیشه ازش استفاده کرد.مخصوصا اینکه بعضی از آموزشها چند قسمت هستن.اینجوری قسمت قبلی رو هم داریم.ممنون و متشکر.

    • ۱۳۹۵-۰۵-۲۸ در۱۰:۳۷ ب٫ظ
      پیوند یکتا

      سلام 

      ممنون از پیشنهاد شما

      حتما به زودی این کار انجام می گیره

دیدگاه ها بسته شده است.

سبد خرید خالی است